הפעם הראשונה שלי

שלום קוראים יקרים.
אני צלם כמו שבטח שמתם לב. אני חושב אפילו שדי טוב מגניב

אתחיל בכך שזאת הפעם הראשונה בחיי שאני כותב בלוג ולכן חשובה לי דעתכם, ואני מצידי מבטיח לעשות הכל כדי שלא

תפהקו אחרי משפט אחד חיוך

אז על מה אני הולך לדבר פה?
או!! על זה רציתי בדיוק לדבר איתכם… חיוך

אני אתחיל במה לא יהיה בבלוג, אני לא הולך לכתוב עמודים על עמודים על טכניקות של צילום או על העדשה החדשה שניקון הוציאה, את זה תוכלו למצוא בהרבה פורומים אחרים.

הנושא הראשון שאני אדון בו היא השאלה – מדוע צילום הפך לכל כך פופולארי בשנים האחרונות? הדוגמא הכי טובה לכך היא תחרות צילומי הטבע אשר נערכה אשתקד,

בסוף 2009,  בבריטניה. מארגני התחרות ציינו נתון מדהים , כמות הצלמים אשר הגישו מועמדות גדל מכ-17,000 (בשנת 2008) ל-43,000!

רק בארץ נפתחו בשנים האחרונות מאות קורסי צילום והביקוש לכך לא מפסיק.   אז איך זה שתחביב הצילום תפס כל כך? אחזור לזה אח"כ.

הנושא השני שיהווה חלק בולט בבלוג הזה הוא הסיפורים מאחורי התמונות. כמה פעמים ישבתם מול תמונה ואמרתם לעצמכם בראש או בקול

"וואו! איפה הוא/יא צילם/ה את זה? איך? מתי?", על השאלות הללו אני אדון בבלוג זה, בהקשר לתמונות שלי. אני מקווה שעל לפחות חלק מהתמונות שלי אתם אומרים את זה…

כי אם לא אז לא נורא… אני בסדר.. אני לא נפגע… קריצה

אז יאללה נתחיל…

אז למה אנשים התחילו לאהוב כל כך צילום? חשבתם על זה פעם? מעבר לנקודת ה-"כי זה דיגיטאלי עכשיו".

אני אישית חושב שיש פה בעצם כמה פרמטרים שהשפיעו על זה:

  • יותר זול, יותר זמין, קל יותר. פעם על מנת להוציא תמונה ברמה שכל מצלמת פוקט בעלות של 500 ₪ ומעלה מוציאה היום, רוב הסיכויים שהייתם צריכים לקנות מצלמת ריפלקס אנלוגית פשוטה, עדשה וללמוד קצת עקרונות צילום, המשקיענים גם היו מוסיפים פיתוח בבית בחדר חושך. היום כמעט את אותה תוצאה אפשר להשיג במצלמת פוקט. פשוט לכוון ולצלם , ואם לא הלך מוחקים ומנסים שוב.

הנקודה הזאת מכעיסה/מטרידה צלמים מקצועיים רבים בעולם. האם זה גרם לזילות במקצוע? זאת שאלה קשה.

אני יכול לומר את דעתי האישית בנידון: אני חושב שזה טוב שעוד ועוד אנשים מבטאים את עצמם ומתנסים, גם יצא לי לראות אנשים אשר קנו את המצלמות היקרות יותר שיש היום בתחום הריפלקס אבל פשוט לא יודעים לצלם ועושים "טעויות" של אנשים שלא מכירים טכניקות צילום כך שמקצוע הצלם המקצועי לא יעלם כל כך מהר. להיפך אני חושב שזה רק מאתר יותר את הצלמים המקצועיים לחדש ולרגש יותר את הצופים.

  • האפקט הפסיכולוגי. בצילום יש לא מעט היבטים פסיכולוגיים, אנחנו כבני אנוש אוהבים לזכור ולחוש מחדש רגעים טובים בחיים שלנו. צילום זאת דרך אחת לעשות את זה. גם בדרך כלל מי שמחליט ללכת על צילום כתחביב או כמקצוע יבחר כתחום הצילום העיקרי שלו את מה שעושה לו טוב. אני לדוגמא אוהב לצלם טבע ונופים. זה עושה לי טוב, הטבע מרגיע אותי, ואני אוהב להביט בו.

ועל מנת שאני אשמור על שלום בית – אני מאוד אוהב לצלם גם את אישתי ולנצור את הרגעים היפים שלנו ביחד תמים

אז אני מקווה שלא שעממתי אתכם ומקווה שירדתם לסוף דעתי.

אשמח לשמוע את דעתכם. (הקליקו על הקישור תגובות בתחתית הדף)

בפעם הבאה אספר קצת על תמונות מתאילנד.

dscf0589-s.jpg

שי

פוסט זה פורסם בקטגוריה צילום, רגש. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

2 תגובות על הפעם הראשונה שלי

  1. אורי הגיב:

    שמח ומתרגש להיות הראשון שמגיב…

    ברכות על הבלוג!

    אני חושב שאמנות ויזואלית תמיד היתה פופולרית אבל
    רק מעטים יכולים לצייר ,ובעבר מעטים עוד פחות יכלו להרשות לעצמם ציורים.
    צילום וקולנוע אף הם היו מדיות יקרות מאוד ולכן לא התאימו כתחביבים.

    ציור עדיין דורש כישרון מולד ופיתוח אישי ארוך – צילום הרבה פחות.
    עם זאת,הפיכת הצילום למדיה זולה ופופולרית גורמת לכשרונות לצוץ ,ובעולם המקצועי עדיין
    קל להפריד בין המוץ לתבן.
    אני חושב שהפופולריות לא גרמה לזילות,אלא להערכה רבה אל המקצוענים.

    לגבי האפקט הפסיכולוגי – אם אין הבט כזה – זאת איננה אמנות.

    בברכת אמנות לעם.

  2. רועי הגיב:

    אחלה של תמונות, אני גאה בגיס שלי שהוא אחלה של צלם!
    כל הכבוד, מחכה לתמונות מליל הסדר! 😀

כתיבת תגובה

